Her şey başlangıçta son bulur... The Butterfly Effect (2004)

Korkuseverlerin Gözdesi Alacakaranlık’ın 5. Sayısı Çıktı

Haberler

MuratÖzkan

03 Ağustos 2017

0 Adet Yorum

0

Ertan Tunç yine kapsamlı bir giallo incelemesi ile karşımızda

Ertan Tunç, Aldo Lado’nun 1972 tarihli Who Saw Her Die? filmini görsel mimarisinden işitsel mimarisine kadar inceliyor ve bu İtalyan filminden bazı esintilerin Don’t Look Now’da bulunabileceği sonucuna ulaşıyor.

Semra Doll, daha ilk korku filmiyle zirve yapan Jamie Lee Curtis’i masaya yatırıyor, Halloween ve ardından gelen çığlık kraliçeliği unvanını özetliyor.

Kaya Özkaracalar, film detektifliğine devam ederek uzun bir dönem boyunca gizemli bir film olarak kalan ve snuff filmler hakkındaki ilk film olmasından dolayı dikkat çeken The Last House on Dead End Street’in izini sürüyor. Murat Kirisci, “Korku Filmlerinde Yapay Zekâ ve Robotlar” adlı yazısının ikinci bölümüyle yoluna devam ediyor.

Murat Kızılca, insanlığın doğayla olan ilişkisini incelerken kötülüğün merkezine hayvanları koyan korku filmlerini ele alıyor ve menfaati uğruna doğanın düzenini yönlendiren insanoğlunun karanlık yüzünü ortaya çıkarıyor. Vahşi hayvanların, ehlileştirilmesi ya da insanlığın hâkimiyetine uygun şekilde yok edilmesi gereken varlıklar olarak tasvir eden Anıl Koç da “Derinliğin Dişleri” adlı yazısında köpekbalığı temalı filmleri inceliyor.

80’li yılların vazgeçilmez çizerlerinden Ömer Muz bu sayının konuğu

Afiş koleksiyoncularının yakından tanıdığı bir isim olan Ömer Muz, 80’li yıllardaki afiş tasarım sürecini bütün gerçekliğiyle anlatıyor. Daha çok aksiyon ve korku filmlerine yaptığı afişlerle bilinen Ömer Muz, Alien ve Friday the 13th gibi kült afişlerinin hikâyesini sunarken Fatih Danacı’nın sorularını yanıtlıyor.

Serdar Kökçeoğlu ise ulusal ve uluslararası festivallerin seçkileri arasına girerek dikkat çeken yerli kısa film Siyah Çember hakkında hayali bir röportaj yapıyor.

Geçen ay Freddykenstein, Ağustos ayında ise Frankenstein’ın Gelini!

Alacakaranlık’ın yeni sayısının kapağını 1935 tarihli Bride of Frankenstein filminin efsaneleşen yıldızı Elsa Lanchester süslüyor. Bu efsane çizim ise A. Gökhan Gültekin’e ait. Dergi içinde yer alan illüstrasyonlar ise Yasin Karakaya, Burcu Durdu ve Efecan Sezer’e ait.

Arka kapak illüstrasyonu ise İspanyol sanatçı Luis Sendón’un kalemine ait. Geçtiğimiz ay kaybettiğimiz George A. Romero’nun ardından çizdiği çalışmasıyla ilk kez yabancı bir sanatçı dergimize de konuk olmuş oluyor ve anlamlı bir çalışma ile yer alıyor.

Ölümden geri gelenleri anlatan Romero, anlatılarınla hayal gücümüzü zenginleştirdiğin için saygılarımızı sunarız…

Önceki Sonraki

27

Paylaşım

Yazar: Murat Özkan

Tüm Yazıları
Korku ile 7 yaşında yanlışlıkla seyrettiği Cannibal Holocaust ve Evil Dead filmleri ile tanışan Murat Özkan 1982 yılında İstanbul’da doğdu. O yaşından beri iflah olmaz bir korku fanatiği olan Murat Özkan, resime ve çizime olan düşkünlüğünü her korku ile birleştirmesinde “psikolojisi bozuk çocuk” muamelesi gördü ama yılmadı. Bu alanda bir çok başarısız site açma girişiminde bulundu. Başarısız oldu çünkü o zamanlarda bu işe her elini attığında “Korku”yu bir öcü ve yasak gibi gören zihniyetle karşılaştı. Yine yılmadı! Bir gün, kendisi gibi çocukluğunda psikopat muamelesi görmüş Yasin Karakaya ile tanıştı ve Korkucu.com sitesinin temelleri o anda atıldı.

YORUM YAZ