Bazen ölü kalmak daha iyidir! Pet Sematary (1989)

Dead Ringers

Korku Film Arşivi

Korku Sinema

MelisaAydın

16 Şubat 2009

5 Adet Yorum

5

Yönetmen: David Cronenberg
Senaryo: Bari Wood (Kitap)
Yapım: 1988, ABD, Kanada Süre: 116 Dakika
Oyuncular: Jeremy Irons, Geneviève Bujold, Heidi von Palleske, Barbara Gordon

Çocuk yaşlarda dahi cinsel egolardan çok bu egonun sebep olabileceği sonuçları merak eden Elliot ve Beverly adındaki ikiz kardeşler büyüdüklerinde jinekolog olurlar.Elliot ve Beverly, kendilerinde eksik olan özellikleri ,benzerlikleri dolayısıyla tamamlayabilmektedir. Elliot kardeşi için baştan çıkardığı kadınları, bir süre sonra kardeşine bırakmaktadır. Kardeşi ise Elliot’a başarılı bilimsel çalışmalarını hediye etmekte, böylece ikizinin ününe ün katmaktadır. Ve bir gün zeki ve güzel aktrist Claire hayatlarına girer. Birbirlerinin “alter egosu” kadar yakın olan ikizlerin dağılma ve yok olma süreci başlamış mıdır? Aşk her şeyi alt üst edecek, bütünlüğün mutasyonu başlayacak mıdır?

Tek yumurta ikizleri, bilimin araştırmaktan bıkmadığı, elde edilen tüm verilere rağmen soru işaretleri barındıran gizemli konulardan biri. Jinekoloji ise, modern çağa rağmen , hala tabu sayılan mevzuları sebebi ile üzerinde çok konuşulamayan, gizli kapaklı kalabilen bir tıp alanı. Kadının geleneksel konumu, dünyanın neresinde olursa, ya da ne kadar modernize, stralize bir sosyal oluşumda yaşanırsa yaşanılsın değişemiyor.Bu asırlardır süregelen bir dokunulmazlık. Jinekolojinin sadece kadın sağlığından ibaret olduğu kabullenilmişliğine, Cronenberg “biçimsel farklılıkları” ekliyor Dead Ringers kanalı ile.

Bu farklılıklar, jinekolojik muayene için geliştirdikleri metalik ve şekil değiştirmiş alet edavatları , belki filmden önce varolduğunu dahi duymadığımız ( ki bu çok normal ) “Mutant Kadınlar” adı altındaki hasta( hasta olma sebepleri bu özelliğe sahip oldukları için değil ) -geliştiriyorlar müşterileri için.Ana karakter olan kadın müşteri ( aktirst, Claire ), çocuk yapma özelliğine sahip olmadığı için, kendisini hep eksik ve yetersiz buluyor ki, bu da yukarıda bahsettiğim asırlardır aşılamayan geleneksel kadın konumu ile alakalı.

Cronenberg sinemasındaki hastalıklı mutasyonların, onun kabul buyurduğu şekilde” özbenlik-dış dünya” ilişkisindeki içiçe geçme-bütünleşme-yer değiştirme zincirine bağlı olduğunu az çok kabul edebiliriz.Filmi Cronenberg’in diğer filmlerinden ayıran nokta ise, bu bütünleşmenin bilimsel açılımını izleyiciye hatırlatmış olması: İkizler üzerinde yapılan araştırmalara dayanarak, birbirleri üzerinde olan sıradışı etkileri kabul ederken, bir yandan da eksik olan Jinekoloji bilgimiz yüzünden kadın vücudun hakkında yaptıkları araştırmaları sürreal bir etki altında izleyebiliyoruz. Filmin pasif ve etkin karakterdeki ikiz kardeşlerin karakter sorgulamasını yaparken ( pasif olan masum, etkin olan kişiliksiz gibi algılanıyor ) aslında aynı duruma ortak karar vermeleri ve uygulamaya geçmeleri, bu önyargımızı yıkamıyor. Film boyunca zaten bir aktrist olan Claire’in intikam almak için rol mü yaptığını, yoksa gerçekten pasif olan “Bev” ile duygusal bağ mı kurduğunu anlamak, bu önyargılar sebebiyle daha da içinden çıkılmaz bir hal alıyor.Perdede süregelen yıkım ise, yaşadığı tutku yüzünden gitgide daha mahvedici bir özbenliğe, yada Cronenberg diliyle ikiz kardeşinin benliğine gömülen Bev’in, kardeşine ve kendisine çektirdiği ızdırap. Ve filmin son sahneleri, bu yıkımın sonucunu gösteriyor..

Yazan: Melisa Aydın

Önceki Sonraki

27

Paylaşım

Yazar: Melisa Aydın

Tüm Yazıları

Yorumlar (5 Yorum)

YORUM YAZ