Gerçeklerin sizi çıkaracağı yolculuğa hazırlık yapamazsınız. 8 MM (1999)

Cryostasis: Sleep of Reason

Korku Genel

Korku Oyun

Fatih Yürür

29 Nisan 2011

2 Adet Yorum

2

KORKUDAN DİŞLERİNİZ TAKIRDAYACAK!

Dışarıdaki fırtına yaklaşık üç saattir dinmek bilmedi! Dondurucu soğuk ile cebelleştiğim üç koca ve korkutucu saat! Odun stoğunun kalanını da şömineye hibe ettim. Lanet olası aç bir ayının ağzı gibi, sunduğum tüm odun parçalarını tek lokmada yutuyor. Geriye hiçbir şey kalmadı. Ne gaz lambası yağı, ne mum…Sigara kullanmadığım için kendime lanet ediyorum. Şömine üstündeki kibritleri de kuruttum! Halbuki bir çakmak ne kadar çok iş görürdü. Şömine alevi güçsüzleşiyor. Soğuk, yeniden odaya hakim oluyor. Soğuk…Soğuk ve beraberinde sırtlayıp getirdiği o çürük korku! Korkuyorum…Üşüyorum…Korkuyorum…

Benim evimden yaklaşık 120 km ötede 21. Kuzey Kutup İstasyonu bulunuyor. Eminim orada da benimle aynı korkuyu paylaşan birileri var! Aynı korkuyu paylaşıp aynı dondurucu soğuğa karşı göğüs geren birileri! Alexander Nesterov…Evet onun adı tam olarak da bu!

Rusya’nın bağrından kopup gelmiş bu buz gibi bir oyun Cryostasis. Hem batıdaki tekel dışındaki oyun üretici firmaların, ileride yapabileceği işler hakkında küçük bir brief sunuyor, hem de maksat ”korkutmak” olduğu zaman ihtiyaç duyulan taze kanı yine taze ekiplerin pompalayacağını fısıldıyor kulaklarımıza…

Yıl 1981…Yer: Rusya…Alexander Nesterov adındaki bir meteorolog, başına geleceklerden habersiz, etrafı buz kesmiş bir faciayı araştırmak için gönüllü oluyor. Kuzey Kutbu yakınlarında kaza yapan bir buz kırma gemisinin içlerine kadar sürüklüyor tutturduğu rota Nesterov’u… Ta ki her şey içinden çıkılması imkansız bir kabusa dönüşene kadar!

Bizlerin, Nesterov ile tanışması ise, onun yola çıkışının çok sonrasına tekabül ediyor. Kendisi baygın bir halde gözlerini açıyor. Bir süre sonra garip sanrılar görmeye başlıyor Nesterov (doğru orantılı olarak bizler de aynı sanrıları görmüş oluyoruz). Bu sanrılar, bir süre sonra Nesterov’un baygın kaldığı süre içerisindeki boşlukları da doldurmaya başlıyor. Fakat daha da önemlisi, kendisinin gemiye ulaşmak için harcadığı çabayı da bu sanrılar sayesinde öğreniyoruz.

Soğuk iklimin korkutuculuğunu daha önce sinemada ya da edebiyatta defalarca tatmış bir jenerasyona mensubuz kuşkusuz. En popüler örnekler olarak The Thing ya da 30 Days of Night gibi yapımları zikredebiliriz. Hem soğukla mücadele etmek hem de etrafımızda dolanan ve etimizden et kopartmak için sabırsızlanan yaratıklarla savaşmak, zaten başlı başına bir dertken, bütün bunların üzerine bir de klostrofobi ekleniyor. Bu üç önemli korku unsurunu toparlamak gerekirse;

Cryostasis: Sleep of Reason Fragman

SOĞUK: Oyunda en fazla mücadele etmeniz gereken etken soğuk faktörü. Karakterimizin belli başlı hareketleri vücut ısısını düşürebiliyor. Bununla birlikte ışık ve ısı kaynağı olmayan ortamlara girdiğimizde vücut ısımızdaki düşüş gittikçe artıyor. Vücut ısımızı tazeleyebilmemiz için en ufak bir ışık ve ısı kaynağı gördüğümüzde yanında bitivermemiz şart!

HİLKAT GARİBELERİ: Soğuktan arta kalan zamanlarımızda ise, ecinnilerle savaşmak zorunda kalıyoruz. Bilindik Çernobilesk tabir ile bunlar aslında birer mutasyon. Beden eğitimi derslerinde, sürekli hareketin vücudu sıcak tutacağını öğrenmiş olabilir fakat evdeki hesap tam olarak da çarşıya uymuyor. Özellikle vücut ısımızı kaybettiğimiz anlarda, yaratıklarla karşılaşmak gerçek manada kabusa dönüşebiliyor.

KLOSTROFOBİ: Atmosferi en güzel biçimde besleyen unsurlardan biri hiç kuşkusuz. Büyük bir kısmı, enkaza dönüşmüş bir buzkıran gemisi içerisinde geçen oyunun, bu bakımdan dört dörtlük olduğunu söyleyebilirim. Bunu doğrudan grafik detay olarak değerlendirmemek gerekiyor. Fakat Cryostasis, lezzetli bir atmosfer sunuyor oyuncularına.

PSİŞİKLEŞTİREMEDİKLERİMİZDEN MİSİNİZ?

Oyundaki tek canlı “insan” biziz. Bununla birlikte enerjisi tam olarak solmamış olan cesetlerin anılarını da öğrenebiliyoruz. Böylece –hesapta- mürettebatın yaptığı yanlışları yapmamış oluyor. Bu enerji ile elde ettiğimiz anılar, oyunun bulmaca kısmını da oluşturuyor büyük oranda.

Bununla birlikte farklı boyutlarda gezinerek de yolumuzu bulmaya çalışıyoruz. Oyun bahsi geçtiği vakit belki duymuş olabilirsiniz, buradaki anlayış bir miktar Silent Hill : Origins’deki ayna içinden boyut değiştirme mantığı ile de benzerlik teşkil ediyor.

Cryostasis, etkilenim noktaları her ne kadar belli olsa da, oyun dünyasına ufak çaplı güzellikler de katmıyor değil. Bu bağlamda benzerlerinden çok da fazla eksiği yok fakat yine de oyuncuların belleğinde uzun süre kazınacak kadar da güçlü olduğunu söyleyemeyiz.

Yine de ekip, korkutma misyonunu başarılı bir biçimde yerine getirebilmek için elinden geleni yapmış. Oyun severlere de bu deneyimi yaşayıp notunu vermek düşüyor haliyle…

Korkusitesi için yazan Fatih Yürür

Screenshots

Önceki Sonraki

27

Paylaşım

Yazar: Fatih Yürür

Tüm Yazıları
1987 yılının, diş takırdatan bir Şubat gecesinde, garip bir kapsül ile dünyaya düşmüştür bu kişi. Nitekim yıllar sonra gerçek ailesinin dünyalı olduğunu, uzaylılar tarafından kaçırıldığını anlayacak, ama uzaylıların iyi tarafını alıp, kalan bütün enerjisi dünyalı olmaya harcayarak gezegen hayatına adapte olacaktır. Üniversite yıllarına kadar neler yapıp ettiği ile ilgili hafızasında net anılar yoktur (atmosferin yan etkisi) fakat yirmili yaşlarının civarını fazla hızlı yaşamıştır. Kocaeli Üniversitesi’nde, Görsel İletişim Tasarımı öğrenimi gördüğü süreçte, kah müziğe dadanarak, kah sinema üzerine yazılar yazarak, kah grafik tasarım işine bulaşarak, kah da çizgi hikayeler kaleme alarak oradan oraya savrulmuş ve bünyesi karman çorman olmuştur. Hangi kulvarda olursa olsun hikaye anlatmayı sever, kitleyi bulursa coşar, bulamazsa da kalbi kırılır ama hissettirmez. Sinemanın, müziğin, edebiyatın, mizahın, çizgi romanların ve tiyatronun her türünden tarifi tanımsız bir keyif alması, bilinen en önemli özelliklerindendir. Aynı “demokratik tavırlarını” yeme-içme alışkanlıkları, giyim kuşam ya da İngiliz usulü mimari tasarımlar konusunda gösterememesi ise büyük bir talihsizliktir.

Yorumlar (2 Yorum)

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.