Işıkta Kal! Darkness Falls (2003)

August Underground’s Mordum Üzerinden Sıfıra Doğru Bedensel Mükemmeliyet

X-Korku

BurakBayülgen

24 Temmuz 2014

0 Adet Yorum

0

aum-burak1

Sadizmin belgelenme ihtiyacı doyurulmaya çalışıldığında cinsel hazzın ötesinde bir katarsise ulaşmak ölüm ile eşdeğerlilikten soğutur kendini. Ne zaman ki belgelenen haz bir kem gözün bakışıyla müttefik olur, hazzın doruk noktasında bir işlevsizlik, bir yetkinleşememe kendi başına sapkını kusursuz bir mekanizmaya dönüştürmeye, haksızı androjen beden kalıplarına sokmaya müsaade eder. Halbuki sadizmin Marquis De Sade‘la belgelenen doyumunda eril bir iktidarın hazzın doruklarında gezerken ki süreci hazzın ölümle eşdeğer tutulmasını da beraberinde getiriyordu; ancak akıtılan vücut sıvıları androjen bir makineleşme arzusunu taşımak istemediğinden, belgelenme vücut mekanizmalarının daha da sıvılaşmasına, iğrençlikten utanılmamasına fırsat kollamaktaydı.

aum-burak2

El kamerasıyla belgelenen sadizm örneğinde ise vücudun utanç kaynağı olan sıvıları eril iktidardan kopartıp, vücudu iyice androjen bir makineye çevirme arzusu, üçüncü bir bakıştan onay almak ister; öyle ki sadizmin her anından duyulan haz bir müddet devam ettikçe kendini iyice bedenden soğutmaya, nefret etmeye adar kendini. Artık ne anne rahmi, ne de ölüm arzulanabilir; kendini yerin dibine batırarak halen gülmeye çalışır sadist ama daha fazla hayatta kalacağını bildiğinden kendiyle barışamaz, kendini üçüncü gözün önünde yitirtmek, eril egemenliğini sonlandırmak ister. Bu yitip gitme kendi sıvılarından ve sadizmin hazlarından nefret etmeye doğru bir yol izlemek ister. Bu andan itibaren hazzın haz ile özdeşleşemediği bir beden, işkenceyi kendi üzerinde yoğunlaştırarak acınası bir hal alır. Sıfıra doğru inerken en sonunda kendi kusursuz androjen bedenini de üçüncü bakışa sunmak ister. Sunduğu anda ise sadizm bitecektir ama belgeleme işlemi sürdükçe vücudu istenilenin aksine daha fazla erilleşir, daha fazla sıvılaşır, üstüne bir de irinli vıcık vıcık bir yafta yapıştırılır. Halbuki beden, sıvılarından arınmış zevki başka bedenlerde aramak yerine kendi kusursuzluğunda aramak ister, artık belgelenmeye ihtiyaç duymak istemez.

aum-burak3

Kamera zaten kendini sıfırda tüketmek isteyen bir hazzın beden indirgemeciliğinde akıp kaybolur, bilinçsizce sadistin ellerinde sürüklenip durur, her bir anın arkasında yatan kahkahaları kaydeder ama sadistin almak istediği vücut kusursuzluğuna adanmış onay her geçen dakika sabrı zorladığından üçüncü bakışın da sadizmi yetkinsizleştirdiği görülür, bu onay eril iktidarın iğrenç mekanizmasının her yönüne istenilenin aksine yarar, kem göz devreye girememiştir. Sadistin almak istediği androjenleşmiş, makineleşmiş beden onayı ona üçüncü bakış tarafından kabul gördürtmez. Bu sebeple sadist halen eril iktidarın içinde bir sadisttir ve bu onayı alabilene kadar da bir sadist olarak kalacaktır.

Korkusitesi için yazan Burak Bayülgen

Önceki Sonraki

27

Paylaşım

Yazar: Burak Bayülgen

Tüm Yazıları
9 Haziran 1983’te doğan Burak Bayülgen 7 yaşında korku filmleri ile tanıştı. İlkokulda hayallerinde korku sinemasını meslek edinip Freddyler ve Jasonlar ile iç içe bir hayat düşleyerek bir kaçış yaşayan Burak aynı zamanda ironik bir şekilde Walt Disney klasiklerine de ilgi duydu. Lisansını ve yüksek lisansını Sinema-TV üzerine tamamladıktan sonra en çok yapmak istediği işe yani yazı yazmaya koyuldu. 1 sene konservatuvarda yarı zamanlı opera/şan bölümüyle de haşır neşir olmuş olması Burak’a film müzikleri yapma şansını da doğurdu. Pek çok öğrenci/festival filminin müziklerini yapan Burak en hüzünlü filme bile korku temalı müzikler yaparak tepkiler alsa da mutlu ve huzurludur. Çocuklar için de masal kitapları yazmasına rağmen korku sanatları üzerine incelemeler yazmayı bırakmamak için and içmiştir.

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.