İnsanlar hayaletlere neden inanır? Eğlence için mi? Hayır! Ölümden sonra bir şeyler olduğu ihtimali için.1408 (2007)

Alacakaranlık Kasım Sayısı Çıktı!

Haberler

YasinKarakaya

06 Kasım 2018

0 Adet Yorum

0

Korku sineması konseptine özel ülkemizdeki tek dergi olan Alacakaranlık Dergi, 20. Sayısı olan Kasım sayısıyla raflardaki yerini aldı.

D&R, Remzi Kitabevi, Migros, Nezih Kitabevi, Dost Kitabevi, Mephisto Kitabevi (Beşiktaş, Kadıköy, Taksim), Rüzgâr Kitabevi (Edirne), Gerekli Şeyler (Kadıköy), Kırmızı Kedi Yayınevi (Tünel, Beşiktaş), TveK Kitap Kırtasiye Mağazaları ve Dreamers Figure (Kadıköy)’den temin edebilirsiniz. Detaylı dağıtım noktaları için tıklayınız: https://goo.gl/njBmwx

Eski sayılar: shop.korkucu.com

www.facebook.com/alacakaranlikdergi
www.instagram.com/alacakaranlikdergi
www.twitter.com/alacakaranlikd
#alacakaranlikdergi #alacakaranlık

Alacakaranlık’ın Kasım 2018 sayısının ön kapağında Lucio Fulci’nin başyapıtlarından The Beyond (1981) filmi, Beril İrman’ın saykodelik çizimi ile birleşerek bizi cehennemin yedi kapısından birine götürüyor. Arka kapakta ise Amerikalı korku çizgi romanı sanatçısı Colin Rodgers’ın Coffin Joe çizimi yer alıyor.

Alacakaranlık 20. sayıda Kaya Özkaracalar, bu seneki Filmekimi’ndeki şiddet/korku filmlerini inceliyor. Anıl Koç, tüm dünyada büyük ses getiren The Nun filmindeki Valak karakterinin, dönemin Romanya’sındaki kötülük temsilinin izini sürüyor. Gizem Şimşek Kaya, “Türk Korku Sinemasında Vampir: Drakula’dan Yaşamayanlar’a” yazısında; geçmişten günümüze Türk vampir filmlerini ve Türkiye’de çekilen vampir filmlerini masaya yatırıyor. Murat Tırpan, “Köpekbalıklarından Neden Korkarız?” yazısıyla geçtiğimiz yaz vizyon gören The Meg filmi üzerinden bizi felsefi bir yüzleşmeyle baş başa bırakıyor. Deniz Cansever, “Reagan Gençliğinin Retro-Kriminal Masası: Summer of 84 ‘Macera’nın Dönüşümü” yazısında, son zamanlarda popülerleşmeye başlayan 80’ler çocuk macera filmlerinden iyi bir korku filmi örneği olan Summer of 84 filmini ele alıyor. Ege Sorkun, “Tigers are not Afraid: Gerçeğin Gölgesinde Korkunç Bir Masal” yazısında, Meksika’daki çete savaşlarını çocukların gözünden karanlık/fantastik unsurlarla ele alan filmin çarpıcı noktalarını irdeliyor. Beril Köroğlu, korku sineması ve yemek kültürünü birleştirdiği yazılarına, “İki Kadın, Yeme Bozuklukları ve Travmaları: 301/302” yazısıyla; tüm dünyada git gide artan yeme bozukluklarını ustaca bir korku filminde işleyen, Güney Kore yapımı 301/302 filmi ile devam ediyor. Aytaç Özge, “Japonya’da Şeytan Kadının Köklerine Yolculuk: Onibaba” yazısında Onibaba ve Şeytan Kadın figürünün Japon mitlerinde temsilini inceliyor. Yasemin Akman, “Bu Çocuklardan Korkulur” yazısında korku sinemasındaki şeytan, katil çocukların peşine düşüyor. Sertaç Koyuncu, “Ötekinin Müziği: The Last House on the Left” yazısında, Wes Craven klasiği filmin sansasyonel ve rahatsız ediciliğinin müziği ile ilişkisini araştırıyor. Hazal Bayar, “Korku Sinemasında Süregelen Kadın Temsiliyetleri” yazı dizisinin “İstismar Sineması” ayağında bu sefer okunu Jesús Franco filmlerine yöneltiyor.

 

Önceki Sonraki

27

Paylaşım

Yazar: Yasin Karakaya

Tüm Yazıları
9 Eylül 1977’de İstanbul’da doğdu. İlkokuldan Üniversiteye kadar ki eğitimini burada tamamladı. Korku filmlerine olan ilgisini ilk defa memleketi Aydın’da ki bir kahvehanede videodan izlediği Elm Sokağında Kabus filmi ile keşfetti. O sıralar 8 yaşındaydı. 80’lerin kanlı video kültürü ile yoğrulan beyni ilerde yapacağı bu site için ilk kıvılcımı çakmıştı bile. Bundan sonraki dönemde korku sineması ile ilgili herşeyle ilgilenmeye başladı. Geniş bir film arşivi ve korku figürleri koleksiyonu yapmaya başladı. 2003 yılında tamamen kendi çabasıyla korkucu.com sitesini kurdu. 5 yıl boyunca kendi yağı ile kavrulmaya çalışsa da pek başarılı olamadı ve bu konuda tıpkı kendisi gibi rahatsız ve inatçı olan Murat Özkan ile tanıştı. İkili 2008 yılında Murat Özkan’a ait olan Gerilimhatti.com sitesi ile korkucu.com’u birleştirme kararı aldı…

YORUM YAZ

Yorum yapabilmek için giriş yapmalısınız.